środa, 7 listopada 2012

Kurczak w sosie śmietanowo - porowym

Siedząc dziś w pracy, czytałam i przeglądałam sobie blogi innych użytkowników, spodobał mi się przepis na takiego dietetycznego i delikatnego kurczaka. Postanowiłam go zrobić jak tylko wrócę do domku. Przepis okazał się bardzo łatwy a co najważniejsze szybki.



Co będzie potrzebne:
- polędwiczki z piersi kurczaka (mogą być piersi) - 0.5 kilo
- por - 1 sztuka
- śmietana kwaśna 18% - 400 ml
- olej do smażenia
- przyprawy: sól, czarny pieprz


Ja używam polędwiczek z kurczaka bo są delikatniejsze i bardzo lubi je moje małe dziecko, ale mogą być piersi z kurczaka. 
Piersi myjemy,  kroimy w kostkę i przyprawiamy solą i pieprzem.  Odstawiamy do lodówki, a w tym czasie, obieramy por z pierwszej warstwy, myjemy, przekrawamy na pół i kroimy w cienkie półplasterki. Na patelni rozgrzewamy olej, piersi smażymy dość szybko, cały czas mieszając, jak mięso się zetnie dodajemy pokrojony por. Jeszcze raz wszystko mieszamy i podsmażamy razem około 5 minut.




Potrawę z patelni przekładamy do garnka, dodajemy całą śmietanę i dusimy 10 minut. Pyszny kurczak gotowy. Ja podałam go z gotowanymi ziemniakami. SMACZNEGO.
Stopień trudności:  łatwe


2 komentarze: