piątek, 21 lutego 2020

Zupa jarzynowa z ziemniakami i gotowanym mięsem (lekka, dietetyczna)

Co będzie potrzebne: 

- sztuka mięsa - 30-40 dkg - u mnie szynka  
- marchew - 2 sztuki
- pietruszka - 1 sztuka
- seler - 1/2 małej sztuki
- cebula - jedna sztuka
- ziemniaki - kilka sztuk
- por - 1/2 
- sól, pieprz czarny ziarnisty, 
- liść laurowy, ziele angielskie
- koperek - 1 pęczek
- lubczyk łodygi lub natka pietruszki lub selera (u mnie rośnie na działce, więc dodaje do zupy, ale nie jest konieczny)



Mięso z szynki myjemy, kroimy na mniejsze kawałki, wkładamy do dużego garnka i zalewamy wodą. Dodajemy ziele angielskie, liść laurowy, pieprz czarny ziarnisty, odrobinę solimy. Gotujemy. Po zagotowaniu zbieramy szumowiny, zmniejszamy ogień.

Wszystkie warzywa myjemy i obieramy,  marchew, pietruszkę, seler  tarkujemy na dużych oczkach. Cebulę i por wrzucamy do wody w całości. Ziemniaki kroimy w małą kostkę. Wszystkie warzywa wkładamy do garnka z mięsem i przyprawami. 


Ja do smaku do mojej zupy dodaję łodygi lubczyka, kilka gałązek natki pietruszki lub natki selera, ale jak już pisałam można tą przyprawę pominąć. Zupę gotujemy na małym ogniu około jednej godziny.

Po tym czasie wyławiamy z zupy cebulę i por, liście laurowe, ziele angielskie, pieprz i wyrzucamy. Na sam koniec dodaję do zupy drobno pokrojony świeży koperek.
Gorącą zupę  podajemy z kromką chleba. SMACZNEGO.
Stopień trudności: łatwe




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz