piątek, 31 stycznia 2014

Wątróbka drobiowa w sosie musztardowo - śmietanowo - tymiankowym

Co będzie potrzebne: 

- wątróbka drobiowa - 40 dkg
- cebula - 2 duże sztuki
- musztarda - 3 duże łyżki
- śmietana 30% - 200 ml
- olej - 2 duże łyżki
- przyprawy: pieprz czarny, sól, kostka rosołowa, suszony tymianek
- mąka - 1 łyżka

Wątróbki drobiowe oczyszczamy z żyłek i błon. Płuczemy w zimnej wodzie. Kroimy w paski. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju. Smażymy wątróbkę na złoty kolor, często mieszając. Uwaga, wątróbka dość mocno pryszcze podczas smażenia.


Usmażoną wątróbkę przekładamy do miski, zabieramy się za cebulę. Obieramy ją z łupinek, przekrawamy na pół, a następnie kroimy w drobniutką kosteczkę.


Cebulę smażymy na złoto na tłuszczu który pozostał ze smażenia wątróbki. Podsmażoną cebulę posypujemy łyżką mąki, mieszamy. W kubku w 100 ml wrzątku rozpuszczamy kostkę rosołową,  tak przygotowany rosołek wlewamy do cebuli. Mieszamy.


Na patelnię do cebuli dodajemy wcześniej usmażoną wątróbkę. Dolewamy 200 ml śmietany 30 %, dodajemy 3 łyżki musztardy i łyżeczkę suszonego tymianku. Całość dusimy 20 minut na małym ogniu. Po tym czasie sos redukuje się, a smaki łączą. Całość doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem i odrobiną soli. 


Pierwszy raz przygotowywałam taką wątróbkę, smakowała całej rodzinie, na pewno wykorzystam ten przepis nie raz. SMACZNEGO.
Stopień trudności:  łatwe  





2 komentarze:

  1. BRAWO SKONKA TAK PYSZNEJ WĄTRÓBKI JESZCZE NIE JADŁEM ODESZŁEM TROSZECZKĘ OD PRZEPISU I DAŁEM MUSZTARDĘ MIODOWĄ MNIAM DLA MNIE PIĄTKA Z PLUSEM POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, u mnie w domu wszyscy się nią zajadają, mimo, że tradycyjnej wątróbki nie lubią.

    OdpowiedzUsuń