poniedziałek, 13 lipca 2015

Rosół z kaczki

Co będzie potrzebne:  (na dużą porcję zupy) 



- marchew - 4 sztuki

- pietruszka - 2 sztuki

- seler - 1/2 lub jeden mały

- cebula - 6 sztuk

- por - jeden mały

- natka pietruszki, liść selera

- części z kaczki (u mnie szyja, kuper, plecy, dwa skrzydła)

- pieprz kolorowy ziarnisty, 

- liść laurowy, ziele angielskie

- warzywko - lub podobna przyprawa



Kupiłam cała kaczkę pekińską.


Ale do rosołu odkroiłam dwa skrzydła, kuper, plecy i szyję. Reszta, czyli udka i pierś trafiła do pieczenia.

Mięso myjemy pod bieżącą zimną wodą.


Wkładamy do dużego garnka do zimnej wody. Doprowadzamy do wrzenia, zbieramy szumowiny.

Wszystkie warzywa myjemy i obieramy,  marchew, seler, por, pietruszkę i 2 cebule wrzucamy do wody w całości. Natkę pietruszki i selera związujemy nitka, potem łatwiej ją usunąć z rosołu.


Do mięsa i warzyw dodajemy przyprawy. 

Pozostałe 4 cebule obieramy z łupinek, kroimy na ćwiartki i przypalamy na suchej patelni (bez tłuszczu). 



Tak przypaloną cebulę dodajemy do wywaru. Garnek przykrywamy pokrywką i gotujemy na bardzo małym ogniu. Ja potrafię gotować rosół nawet trzy godziny. Ale jak zobaczycie, że mięso i warzywa są już miękkie to rosół też jest już gotowy.






Oddzielnie gotujemy makaron (taki jak lubicie do rosołu). Gotujemy w osolonej wodzie. Gotowy przelewamy wodą i odcedzamy.




Z rosołu wyjmujemy warzywa, marchewkę i pietruszkę można zostawić, ja bardzo lubię gotowane warzywa.



Na talerz wkładamy trochę makaronu i zalewamy go gorącym rosołem. Rosół z kaczki ma bardziej intensywny smak i aromat niż ten gotowany z kury, jest też ciemniejszy. SMACZNEGO.

Stopień trudności: łatwe





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz