sobota, 11 marca 2023

Gołąbki pieczone w plastrach boczku w sosie pomidorowym

 

Co będzie potrzebne: 


- kapusta - 1 główka
- mięso mielone wieprzowe - 0,5 kg
- boczek surowy wędzony w plastrach - tyle plastrów boczku ile wyjdzie nam gołąbków :) 
- ryż - 1 torebka
- sól, pieprz, 
- sos pomidorowy (ja mam swój z własnych pomidorów) ale może być taki w kartoniku - 2 szklanki
- przyprawy: sól, pieprz czarny, czosnek, oregano,

Z kapusty wykrawamy głąb. W dużym garnku gotujemy wodę, wkładamy do niej kapustę. Po chwili zdejmujemy z kapusty pojedyncze liście. Zaparzone liście nie porwą się przy zdejmowaniu tak jak surowe.


Z każdego liścia wykrawamy tą twardą końcówkę.


Ryż gotujemy w osolonej wodzie, do ugotowanego ryżu dodajemy surowe mięso mielone.
Farsz przyprawiamy solą i pieprzem.
Na liść kapusty kładziemy dużą łyżkę farszu, zwijamy tworząc gołąbek.

Każdy gołąbek owijamy w plaster wędzonego boczku.


Głęboką blachę do pieczenia (ja użyłam tą, która jest na wyposażeniu piekarnika) wykładamy pozostałymi liśćmi kapusty.


Na liściach układamy gołąbki.


Całość polewamy sosem pomidorowym, który wcześniej podgrzałam, trochę odparowałam i doprawiłam do smaku solą, świeżo mielonym pieprzem, czosnkiem i oregano.


Tak przygotowane gołąbki pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 C przez godzinę.
Gołąbki podajemy gorące z chlebkiem lub ziemniakami, smakują inaczej niż te gotowane tradycyjne w sosie pomidorowym. Są pyszne :)
SMACZNEGO.
Stopień trudności:  łatwe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz