sobota, 11 marca 2023

Galaretki mini z truskawkami i borówkami

 

Co będzie potrzebne: 


- galaretka - 1 truskawkowa, 1 jagodowa,  1 przezroczysta wieloowocowa
- wrzątek
- truskawki - kilka sztuk
- borówki amerykański - kilkanaście sztuk

Truskawki i borówki myjemy, osuszamy z nadmiaru wody.

Do jednego głębokiego naczynia wsypujemy truskawkową galaretkę, zalewamy 400 ml wrzątku, rozpuszczamy dokładnie mieszając. Pozostawiamy do ostygnięcia. 
Do drugim podobnie postępujemy z galaretką jagodową.
  
Na dnie jednych słoiczków układamy truskawki. Ja przygotowałam galaretki w bardzo małych słoiczkach.
Władałam do nich po trzy - cztery nieduże truskawki.
Do drugich wkładamy po kilka borówek amerykańskich.
Chłodną galaretkę wylewamy do 1/2 wysokości słoiczków, zalewając galaretką truskawkową truskawki, a galaretką jagodową borówki.

 
Słoiczki przechylamy na bok, tak odstawione pozostawiamy do zastygnięcia.
Możemy zrobić rulonik z ręcznika i w ten sposób podtrzymać słoiczki.

 
  
Jak galaretka stężeje to czynność powtarzamy, tylko tym razem użyłam galaretki przezroczystej.

Na już stężałej galaretce układamy ponownie truskawki i borówki, tylko na przemian i zalewamy chłodną wieloowocową bezbarwną galaretką.
Teraz słoiczki możemy wstawić do lodówki. 


Po 30 minutach powstaje ładny truskawkowo - borówkowy deser. Ja uwielbiam owocowe galaretki.
SMACZNEGO.
Stopień trudności:  łatwe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz