piątek, 13 listopada 2015

Kruche z owocami

Co będzie potrzebne: 

- Margaryna Kasia Ekstra Maślany Smak - 1  kostka
- mąka - 3 szklanki
- cukier puder - 3 łyżki
- jajka  - 5 sztuk
- proszek do pieczenia - 2  łyżeczki
- cukier wanilinowy - 1 opakowanie
- owoce do dekoracji, u mnie brzoskwinie, agrest, malina, porzeczka
- galaretka owocowa - 1 opakowanie, u mnie cytrynowa
- budyń waniliowy - jedno opakowanie
- mleko - 2 szklanki



Miałam przyjemność testować ostatnio Margarynę Kasię Ekstra Maślany Smak. Postanowiłam jako pierwsze ciasto upiec Zebrę, na drugi ogień poszło kruche z owocami. Polecam.

Twardą margarynę kroimy w kostkę, zagniatamy z mąką, proszkiem do pieczenia, cukrem pudrem i wanilinowym i 5 żółtkami z jaj. Jak ciasto będzie za sypkie, można dodać łyżkę gęstej śmietany.


Wyrobione ciasto wkładamy do torebki foliowej i wkładamy do lodówki na minimum godzinę. Ciasto możemy przygotować sobie kilka dni wcześniej.



Schłodzone ciasto cienko wałkujemy. Będzie potrzebna foremka do tarty.


Ciasto pieczemy w 200 C około 15 minut. Upieczone wyjmujemy z piekarnika, studzimy.
W garnku podgrzewamy mleko, jak się zagotuje wsypujemy budyń, intensywnie mieszamy, odstawiamy do ostygnięcia, (budyń robiłam jak w przepisie na opakowaniu).
Budyń wykładamy na przestudzone ciasto.




Na budyniu układamy owoce, wcześniej oczywiście je myjemy i kroimy tak jak lubimy. To jest fajna część, bo możemy sobie poukładać różne wzorki. A najbardziej cieszyła się z tego układania moja córa.
 

Inne owoce i inny układ:
 


W szklance gorącej wody rozpuszczamy cytrynową galaretkę, dokładnie mieszamy, studzimy ale nie do ściągnięcia się galaretki. Jeszcze płynną, ale już chłodną galaretkę wylewamy na owoce.


Wkładamy do lodówki na minimum 30 minut. Pyszne, owocowe ciasto gotowe. 
SMACZNEGO.
Stopień trudności:  łatwe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz