poniedziałek, 31 marca 2014

Zupa jarzynowa z drobnym makaronem

Co będzie potrzebne: 

- makaron drobny - 1 szklanka
- kalafior, brukselka, fasolka szparagowa - po pół kilo
- marchew - 2 sztuki
- pietruszka - 1 sztuka
- cebula - jedna sztuka
- por - 1/2 
- udka z kurczaka - 2 sztuki
- sól, pieprz czarny ziarnisty, 
- liść laurowy, ziele angielskie
- lubczyk łodygi (u mnie rośnie na działce, więc dodaje do zupy, ale nie jest konieczny)
- warzywko - lub podobna przyprawa
- śmietana 18% - 200 ml


Udka z kurczaka myjemy, wkładamy do dużego garnka i zalewamy wodą. Dodajemy ziele angielskie, liść laurowy, pieprz czarny ziarnisty, odrobinę solimy, wsypujemy 1 dużą łyżkę przyprawy warzywnej. Gotujemy.  


Wszystkie warzywa myjemy i obieramy,  marchew i  pietruszkę kroimy w kosteczkę i wkładamy do garnka z mięsem i przyprawami. Cebulę i por wrzucamy do wody w całości.


Do zupy dodajemy obraną z wierzchnich liści brukselkę.


Dodajemy kalafior podzielony na różyczki.


Dodajemy zieloną fasolkę szparagową przeciętą na pół.


Ja do smaku do mojej zupy dodaję łodygi lubczyka, ale jak już pisałam można tą przyprawę pominąć.


Wszystko razem gotujemy na małym ogniu około pół godziny. Do zupy dosypujemy szklanę drobnego makaronu (u mnie zacierki), i gotujemy całość jeszcze pół godziny. Po tym czasie wyławiamy z zupy cebulę i por, liście laurowe, ziele angielskie, pieprz i wyrzucamy.
Gotową zupę zaprawiamy śmietaną, gotujemy jeszcze 5 minut i podajemy z kromką chleba. SMACZNEGO.
Stopień trudności: łatwe




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz