poniedziałek, 25 maja 2015

Dorsz w sosie porowo - musztardowym

Co będzie potrzebne: 
- dorsz - filet - 3 sztuki
- mąka - 1/2 szklanki
- przyprawa do ryby - 1 łyżeczka
- por - 1/2 sztuki
- musztarda sarepska - 1 łyżka
- musztarda francuska - 1 łyżka 
- śmietana 30% - 200 ml
- olej do smażenia
- masło - 1 łyżeczka


Dorsza przekładamy na płaski talerz. Posypujemy z obu stron przyprawą do ryby.



I tu bardzo bym chciała podziękować mojej kochanej mamie ze nową dostawę ryby. Dzięki niej moja rodzinka co piątek ma pyszny rybny posiłek na obiad :)



Do miseczki wsypujemy pół szklanki maki.





Filety z dorsza obtaczamy w mące. 
Wkładamy na rozgrzany olej i smażymy na rumiano z obu stron na średnim ogniu.


Pora myjemy, kroimy w plasterki.


Na masełku dusimy poda do miękkości.


Dodajemy śmietanę, mieszamy.


Na sam koniec dodajemy po łyżce musztardy sarepskiej i francuskiej.


Mieszamy i dusimy 2 minuty. Sos gotowy.


Rybę podajemy gorącą od razu z patelni, ja podałam ją na makaronie polanym sosem porowo - musztardowym. Przyznaję, że robiłam ten sos pierwszy raz i smak mnie miło zaskoczył. Cały obiad jest gotowy w 30 minut. SMACZNEGO.
Stopień trudności: łatwe




3 komentarze: