wtorek, 4 grudnia 2012

Zupa rybna


Co będzie potrzebne: 
- ziemniaki - 3 duże
- marchew - 3 sztuki
- pietruszka - 1 sztuka
- seler - jeden mały
- cebula - jedna sztuka
- por - 1/2
- sól, pieprz, 
- liść laurowy, ziele angielskie
- warzywko - lub podobna przyprawa
- koperek świeży - 1 pęczek
- ryba na wywar (ja miałam małe dorsze -tuszki)
- filety rybne (ja miałam dorsza, łososia, fladrę i pstrąga)
- śmietana 18 % - 200 ml

Filety rybne myjemy, wykrawamy ładne proste kawałki i kroimy je w kostkę wielkości około 2 na 2 cm.

FLĄDRA
          

DORSZ

 PSTRĄG


 ŁOSOŚ


Do garnka wlewamy zimną wodę, wrzucamy rybę na wywar, w moim przypadku całego dorsza, dodajemy również wszystkie elementy ryby, które zostały z przygotowywania kostek, skórę z filetów i ości. Dorzucamy jeszcze 3 liście laurowe, kilka ziaren pieprzu i ziela angielskiego, solimy, wsypujemy łyżkę przyprawy typu warzywko. Wszystko gotujemy na małym ogniu około godziny. Gotowy wywar przelewamy przez bardzo geste sito lub gazę w celu pozbycia się resztek rozgotowanej ryby i ości.

Wszystkie warzywa myjemy i obieramy, ziemniaki kroimy w drobną kostkę, marchew i pietruszkę w półplasterki, seler, por, i cebulę wrzucamy do wywaru rybnego w całości. 


Warzywa gotujemy około pół godziny. Wyjmujemy cebulę, seler i por (ja lubię je zjeść, jak ktoś nie przepada to proszę wyrzucić). Do miękkich warzyw pozostałych w wywarze delikatnie dodajemy kostkę rybną.


Zupę gotujemy jeszcze około 10 minut, co jakiś czas mieszając, na koniec dodajemy śmietanę i drobno posiekany świeży koperek. SMACZNEGO.
Średni stopień trudności



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz