wtorek, 8 października 2013

Kurczak w sosie musztardowym

Ostatnio robiłam: królika z sosie musztardowym i tak zasmakował mojej rodzinie, że spróbowałam zrobić analogicznie kurczaka.
Co będzie potrzebne: 

- udźce z kurczaka bez kości - około 1 kg 
-  cebula - 3 duże sztuki
- musztarda z gorczycą - 3 duże łyżki
- śmietana 30% - 200 ml
- masło - 100 g
- olej - 3 duże łyżki
- przyprawy: pieprz gruboziarnisty, sól, kostka rosołowa

Udźce z kurczaka myjemy, po osuszeniu solimy i pieprzymy. Odkładamy na 2 godziny do lodówki.


Na patelni rozgrzewamy olej i masło.

                                 

Na gorący tłuszcz wkładamy kawałki kurczaka i obsmażamy na złoty kolor z obu stron.



Obsmażone udźce z kurczaka przekładamy do garnka. A na tej samej patelni smażymy cebulkę pokrojoną w drobną kosteczkę.



 Usmażoną cebulę przekładamy do garnka z kurczakiem.


W kubku w 200 ml wrzątku rozpuszczamy kostkę rosołową, tak przygotowany rosołek wlewamy do garnka z kurczakiem i cebulą i dusimy całość 20 minut.




Po tym czasie do garnka dolewamy 200 ml śmietany 30 % i dodajemy 3 łyżki musztardy z gorczycą. Całość dusimy kolejne 20 minut na małym ogniu. Po tym czasie sos redukuje się a kurczak mięknie. Ja podałam tak przygotowanego kurczaka z gotowanymi ziemniakami i buraczkami. SMACZNEGO
Stopień trudności:  łatwe  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz